Kravat Öyküleri

Kıravrat, kırovat, gıravat tarzında telaffuzlarıma maruz kalmış, ülkemizde minimum seviyede aksesuar taşıması uygun görülen erkek güruhu için tasarlanmış en gereksiz ve garip görünüşlü aksesuarlardan biri.
Kravat resmiyet timsali bir bez parçasıydı. Babam kravat taşımayı hiçbir zaman sevmedi. Mümkün olduğunca da takmadı. İlk kez lise hazırlığa başladığımda pastane kurdelesi gibi şeritli bir üniforma kravatım olmuştu. Bir kız olarak kravat taşımayı önceleri epey garipsedim. Sonra alıştım ama kravatımın aksesuardan çok elimde oyuncak işlevi yapmaya başladığını fark ettiğimde boşuna bir çaba içinde olduğumu anladım. Kravat asla bir kız aksesuarı olmamalıydı. Neyse ki o lisede üç ay kalabildim.
Üniversite hazırlığa başladığımda, tamamen obsesif kompulsif haletimden dolayı önemli bir konu anlatan hocamın kravatının gömleğinin düğmeleriyle sola doğru bir açı çizmesi ve balkonundan dolayı bu açıyı kapatamaması o gün sınıftan birkaç kez çıkma teşebbüsünde bulunmama neden oldu.
Aynı minibüste 27 kilometrelik bir yolu yan yana ve ayakta gitmek zorunda kaldığım genç arkadaşımın omzunda duran kravatını düzeltmemek için en fazla 10. kilometreye kadar tahammül edebildim.
Erkek arkadaşlarının kravatlarını taşıyan liseli kız arkadaşların ruh halleri hakkında binlerce yorumda bulunup, gereksiz sinir harpleriyle vakit kaybettiğim günler de oldu.
An itibarıyla yeni öğretim yılında öğrenci arkadaşların kravat taşımaları mecburiyet olmaktan kurtuldu. Böylece boş gevezeliklerimin kategorisel bölünmelerinden bir grubu kaybetmiş olmanın haklı gururunu yaşıyorum. Bütün liseli arkadaşlara hayırlı uğurlu olsun diyorum. Lise yıllarlımda kravat gibi bağlayarak gömleğimin en üst düğmesine kadar sıkmak zorunda olduğum fularımın beni ne kadar hanım hanımcık, disiplin adı altında yularlanmış bir yarış atı ve erkek gibi davranmak zorunda bırakılmış resmiyet kumkuması gibi gösterdiğini düşünüyorum da… Bu ışık saçan ve gelecek vaat eden görüntüye sahip olmaktan ne yazık ki kurtuldunuz.
Facebook hesabımı da yeniden dondurdum bu arada. Dün akşam bir arkadaşıma bu konu ile ilgili yaptığım açıklama kravat yönündeydi. Facebook üzerimde kravat gibi duruyordu, biraz eğreti, erkek işi, yakıştıramadım. Üstelik obsesif kompulsif haletimi depreştiriyor, insanların profillerinin kravat gibi gömlek çizgisiyle paralel olmasını istiyorum. Nizama uygun, resimli ve zerzavatlardan arındırılmış… Neyse, görüşmek üzere…

Yorumlar