Dekoratif Vitrin Süsü


Bugün içeriğinin ilgimi çekmesinden dolayı daha önce hiç okumadığım için hiç de ilgi duymadığım bir yazarın kitabını aldım. Elif Şafak’ın "Aşk" isimli muazzam pembe renkli kapaklı romanı şu an elimde. Henüz okumadığım için kitabın içeriğini eleştirmeyeceğim, ama edebi bakımdan ortalamanın altında bir kitap olmadığı kanaatindeyim.
Ancak eleştireceğim başka bir şey var: Elif Şafak hanımın kitabı için yapılan korkunç pazarlama stratejisi… Kitap özellikle ülkemizde pek saygı değer bulunacak bir konu işlediği halde eserin görüntüsü çok kötü bir yanılsılamaya sebep oldu. Çünkü kitap için seçilen kötü bir tondaki pembe renk ve kapaktaki kalp resmi kitabın beyaz dizi cinsinden şatafatlı bir aşk öyküsü olabileceği izlenimini uyandırdı. En kötüsü de kitabı renginden dolayı satın almak istemeyen erkek okurlar için bir de gri renkli baskı çıkarıldı. Sırf bir kitap satsın diye yapılan bu berbat ayrımcılığın savuncası ne olabilir? İşte bu: Dekoratif vitrin süsü isteyenlere pembe ve gri şeklinde mobilyalarına uygun alternatif renkler sunduk. Kitabı görenler içinde Barbie ve Ken aşkı var sanabilir tabi ama biz tasavvuf anlatıyoruz aslında. Ben kanal kanal gezdim anlattım size. Barbie isteyenlere pembe, Ken isteyenlere gri de yaptık. Ama tasavvuf anlatıyoruz yani…
Bu izlenimi bırakmaya değer miydi gerçekten?
Elif hanım umarım yazdıklarınızla bu söylediklerimin yarısını ağzıma tıkarsınız. Ama bunu en fazla yarısı için yapabilirsiniz. Nitekim yirmi liramın üstüne hiç olmazsa bir bardak soğuk su olmanıza gerçekten ihtiyacım var.
Not: Ortalamanın altını üstünü sağını solunu tüketecek kadar bol vaktim var evet. Hala iş arıyorum ve harçlıkla geçiniyorum. Pembesinden aldım. Babam aldı. Yaşasın ortalama... Sen olmasan nasıl ölür bu vakitler...

Yorumlar

Prisoners dedi ki…
Güzellere benziyor Paylaşım için tnx.
Ulas Ergin dedi ki…
kitabin icerininin degil de pazarlamasinin basarili oldugunun bir itirafi herhalde bu kapak durumi