The Clash - London Calling


Bazı adamlar başlarını gökyüzünden alamazlar güzelim.
Hangi buluttan yağmur yağar bilir misin?
Her hıyarım var diyene tuzlukla yetişir misin?
Ay dedim, tamam ne güzelsin, şavkını seveyim.
Yeter hatun insaf, bir dur, insan mısın bileyim.

Bir ceviz ağacı vardı hastanenin önünde.
İncir çekirdekleri dolmaz ben çok söylerim de.
Bir karpuza iki koltuk sığmışsa gönül neylesin?
Ey bakan gözleri güzel şimdi nerdesin?
Kırmızı balonum Albert Lamorisse işte dilimde.

Not: Bu şarkıyı bana belleten uzatmalı platonik sevdiceğim John Cusack’e iki yüzüncü kaydımı yayınlamanın şerefine sevgiler, inciler... Bu şiirin ilk kıtasını ismi S harfiyle başlayan bir hatuna ithaf ediyorum, sevgiler.  Bu şiirin ikinci kıtasındaki türküye, son mısrasındaki filme de sevgiler. Sonra Metin Uca'ya,  sana, bana, ona, buna sevgiler. Bu ay onuncu yılımız doluyor Martin Q. Blank. Ne güzel filmdin sen, Grosse Point Blank . Çok sıkılıyorum John, içimden karpal tüneller geçiyor. Sevgiler,

Yorumlar

mesed hanım. dedi ki…
:)
Şiire de, dipnota da bayıldım...