Nokta


En içten yakınlığım cümlelerin sonlarına bilindi
Uzaklığım sesli harflere özgü kılındı
Tükenmemiş sözlere ya yok edildim ya çok
Söyle hangi başlangıçta adım anıldı
(.)
Noktalar kâğıtlara öze bütün cümleler için
Islandıkça silinir dağılır bir yol boyu
Neden tüm noktalar mürekkeple çizildi
Bir buçuk yağmur damlası kadar yol almıştım hâlbuki
Yolların uzunluğu neden ne kadar ıslandığımla ölçüldü
 (?)
Tutulanım tutturanım tutanım mesela
O kadar ehemmiyetli görevim
Gönlüm sende ebe
Sen kaç ben kendimi tutarım
(;)
Kovulmadığım yerden gitmemle
İstenmediğim yerde kalmam arasında bir fark yoktur
Cümlelere de soramadım soramam çünkü
Çünküler de benim çokluğumun işidir
(:)
Yarısı söylenmemiş bir cümle
Bitmiş sayılmaz
Çokluğum oralara seçildi
Dizildim art arda üst üste virgüllere yarenlik ettim
Çünkü
Ben bitmemiş yerlerde çoğalanım
Çünkülüğüm de bilinsin
Ben noktayım
(!)

Yorumlar

mesed hanım. dedi ki…
Nazan Bekiroğlu Nun Masalları'nda şöyle der:

"Ben ki, hep özne oldum ömrümün yollarında, lâkin hiç eylem olmadım."

yüklem noktadır bir anlamda. yeri gelmedikçe büyür.

not. iyi ki geldin, hoşgeldin
not.. yazdıkların ötelerde bir yerlerde yeni anlamlar kurduruyor.
İrem Nas dedi ki…
Ne güzel dermiş, teşekkür ederim.
Döndüm, burası iyi arkadaş, ne kadar yoğunluk da olsa yapamadım. :)
Elif Gizem dedi ki…
Şiiri de la luna bir yer'in yorumundaki sözü de çok sevdim:)
İrem Nas dedi ki…
Evet, la luna bir yer'in yorumunu ben de sevdim. :)