Hoş Bakışın Boş İğfali


(Voksne Mennesker (2005) Dagur Kari – Jackob Cedergren as Daniel & Tilly Scott Pedersen as Franc)


Duşta unuttuğu kurmalı düşlerinin kısa devresi sonucu çarpıldık sanırım.
Boş iğfaller etti, hoş bakışlarımız; bilirsin.
Islak saçları yanık kokuyordu; söyledim.
Süt pişirsem, aşk taşıyor ocaktan, kapı hep vakitsiz çalıyor, dedi.
Ya sen, kendini biliyor musun? Ter kokuyorsun.
Yıkamıyorsun ruhunu; terini ipte kurutup, tekrar giyiyorsun.
Hakkı vardı, sözünü kestim, aldı ağzımdan. Bu, lafta çok güzel büyür, dedi.
Balkonda teneke saksılarım var, hâlâ. Hadi, gidelim istersen.
Masadan kalktık; garsona bahşiş bırakacaktım.
Ceplerimde sadece, yuvalarından sökülmüş gözler vardı.
Anladı, cüzdanındaki bozuk paraları çıkarıp saydı.
Bir yalnızın bir yalnızı sevmesi, iki yalnızlık ediyor, dedi.
Buraya bir tane bıraksak yeter.

Güldüm. Yürürken dudağı ıslıklı bir tekerleme söylüyordu…
Sevilmekten ürkmeyen bir sokak köpeği, peşinden yürüyordu…

Süt pişirdim, aşk taşırdım ocaktan
Düş kurdum, duşta unuttum
Ruhumu astım, ipte kuruttum
Söz kestim, lafta büyüttüm
Hav…

Yorumlar