Bir savunma sporu olarak “Kaçak Dövüş”




Uzakdoğu menşeli Karate, Aikido, Kickboks, Judo, Taekwondo gibi savunma sporlarının yanı sıra en çok bilinen savunma sporlarından biri de “Kaçak Dövüş”tür.

Kaçak dövüşün ortaya çıkış zamanı tam olarak bilinmemekle birlikte; sporun yabancılaşma, ötekileştirme, bireyselleşme gibi kavramların dilimize yerleştiği 20. Yüzyılda önem kazandığı görülmektedir.

Kaçak dövüşün savunma stratejisi özbilinçsel rekabet üstüne kuruludur. Rakibin güvenini sarsmayı ve duygusal anlamda sersemletmeyi misyon edinen bu sporun bilinen en önemli hedefi rakibi çileden çıkartarak etkisiz hale getirmek suretiyle geri püskürtmektir.

Kaçak dövüşün kullanıldığı en önemli alanların içinde siyaset, mobing ve ikili ilişkiler yer almaktadır.

Asıl meseleye girmeksizin başka şeylerden söz etmek, sık sık fikir değiştirerek esas amacı gizlemek, rakibiniz karşısında kendinizi suçlamak, susmak ve ilgisiz bahaneler uydurmak en bilinen savunma hamlelerinden bir kaçıdır. 

Kaçak dövüşün az bilinen etkili savunma hareketlerinin bir kaçı şu şekildedir:

On Adımda On İki Adım:
Rakibinize yaklaşırken kullanacağınız bu teknikte adımların ölçüsü çok önemlidir. Siz ona doğru bir adım gitseniz size koşacak rakibinize karşı iki adım ileri, bir adım geri, üç adım ileri, beş adım geri, dört adım ileri iki adım geri usulünde mesafe aldıktan sonra kısa bir süre hiç hareket etmeyin. Daha sonra adımlarınızı bir adım ileri, bir adım geri şeklinde sürdürün. Son aşamada ise geri gitmeye başlayın. Ne olduğunu anlamayan ve kafası karışan rakibiniz sersemleyecek; size hamle yapmakta tereddüt edecektir.

Paranoyak Olmam Takip Edilmediğim Anlamına Gelmez:
Rakibinizle bir süre boyunca aralıksız ilgilenin, onu tanımaya ve anlamaya çalışın.  Sonra onunla ilgilenmeyi bırakın. Aranızda bir sorun olup olmadığını öğrenmeye çalışan rakibinize bir sorun olmadığını, paranoyakça davrandığını ifade edin. Bu esnada onu paranoyak olmasının takip edilmediği anlamına gelmediğine ikna edin.  Sonra ortadan kaybolun ve geri gelin. Bunu birkaç kez sürdürün. Rakibinizi paranoyak olduğuna iyice ikna ettikten sonra, onu takip etmeye devam edin ve çaktırmadan omzuna vurarak kaçın. Bunu birkaç kez yaptıktan sonra rakibiniz nasıl çıldırdığını keyifle izleyin. 

Altın Vuruş:
Rakibiniz hali hazırda kuruntulu bir kıvama geldiği için etrafındaki her türlü aksiyondan sizi sorumlu tutma kaygısında olacaktır. Omzuna vurup kaçan kişi olduğunuzdan şüphelendikten sonra hala ortadan kaybolmadıysa şüphesini size söyleme girişiminde bulunabilir. Bu girişimi karşısında onu yanıtlamayın, boş gözlerle yüzüne bakın. Ve rakibinize tek kelime etmeden onun etrafında olmayı sürdürün. 

Altın vuruş rakibinizi en güçlü şekilde geri savuracak; sizden fersah fersah kaçmasını sağlayacaktır.

Uzmanlara göre kaçak dövüş teknikleri karşısında en çok etki altında kalanlar kadınlar, emir altında çalışanlar ve parti seçmenleri olmaktadır. Geçtiğimiz hafta Barbutlular Dayanışma Derneği’nde yapılan yemekte Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanıyla birlikte Kaçak Dövüş’ün olimpiyat sporu olması için çalışmalara başladıklarını bildirdi. Baştankara Büyükşehir Belediye Başkanı da halkın bu sporu benimsemesi için gerekli altyapı çalışmalarının başlatıldığını ifade etti.  

Yorumlar