Mamur Karpuz



Keşke sen bir şey söylemeyince
Bu, yalan söylemedin demek olsa…
Ama öyle olmuyor.
Ama böyle ölmüyor işte içimin sebatsız karpuz filizi.
İç güzelliği en önemli bir şeydir.
Değil mi ki karpuz dediğin sen, ben gibi
Kendi içini yiyen şeydir.
Önce içine, sonra dışına kıymet biçilmiş pek az şey var, karpuz gibi…
Annem evren boşluk sevmez dediğinden kelli
İçimde dört başı mamur bir karpuz büyütüyorum;
Benimki köşeli olsun diye,
Mukavva bir kutuda oturuyorum.
Herkese gösteriyorum manyetik rezonans görüntülerini.
Şahit olun; köşeleri sivrilsin diye ne ön yargılar yuttum ben.
Hem ben küçükken,
Kervanını karpuzun içinde kaybeden devecinin öyküsünü okumuştum.
İçimde büyüttüğüm her şeyi kocaman dünya sandığımdan;
Ondan, içim manav gibi Doktor Hanım, deyişim.
Sen bana zirai ilaç yazıyorsun, bense Doktor Hanım;
İçimdeki karpuza GDO bilmeyen kabzımal arıyorum.
Karpuzun bile köşelisini yaptılar, yemin ederim.
Ben hâlâ GDO soruyorum.

Yorumlar