Bayanlar yaşlarını neden söylemez?

Zamanında bir yerde bu konuyla ilgili ciddi anlamda saçmalamış ve zevzeklik yapmıştım. Gündemimde Jane Austen vardı ve yaptığım yorum, dolayısıyla çok mantıklı gelmişti. Sevgili Jane Austen'den destek alarak şöyle demiştim:

"Çünkü 17. yy'da avrupalı bayanlar kendilerinden en az yirmi yaş büyük adamlarla evleniyorlardı ve bu yaş sorunsalının içine iki üç yıllık bir fark dahi girse bunu gizlemek zorundaydılar. 23 yaşında evde kalmış diye addedilmek varken eğer görünüşünüz müsaitse 18 diyebilirdiniz. Bu yılda en azından 1000 poundluk geliri olan bir derebeyiyle hala evlenebilme şansınız olduğu anlamına gelirdi. Kimse kimliğinizi sormuyordu ve katolik olduğunuz için zaten boşanamazdınız. Her neyse, bir süre sonra bu hesapları yapamayacak kadar aptal kızlar türedi, çünkü şimdi olduğu gibi dünya gelişiyordu, ve bayanların yaşını sormama gerekliliği doğdu. Böylece bu bir adet haline geldi ve bu güne kadar sürdü. Günümüzde yani 21. YY'da ise kadınların yaşından ziyade estetiği sorulmuyor efendim. Çünkü bazı bayanlar nerelerine estetik yaptırıp yaptırmadıklarını ayırt edemez hale geldiler, tıpkı 17, YY'da evde kalmış, lüle saçlı yirmili yaşlarını süren zavallı kızların yaş farklarını hesaplayamaması gibi... 25. YY da bayanlar konusunda konuşulacak mevzular arasında yaş sorunsalı değil, estetik sorunsalı olacaktır. "Bayanlar neden silikon taktırdıklarını söylemez?"

Zevzekliğimin ayırdımına vardığımda aklıma Robert Zemeckis'in 92 yapımı enteresan filmi "Death Becomes Her" (Ölüm Kadına Yaraşır) geldi.

Yönetmen : Robert Zemeckis

Oyuncular : Meryl Streep, Bruce Willis, Goldie Hawn, Isabella Rossellini, Ian Ogilvy, Adam Storke, Nancy Fish,...

Biri ünlü bir yazar, öbürü solan bir eski yıldız olan iki kadın, aynı adama aşık oldukları için müthiş bir rekabeti sürdürmektedirler. Ve bu arada ikisi de daha genç gözükmek için sihirli bir ilaca başvururlar.
Grotesk, kara komedi artık ne derseniz deyin, abartmanın doruğuna varmış bu eğlenceli film bütün bu saçmalığımın aslında gerçek olabileceğini ben henüz yedi yaşımdayken kanıtlamıştı. İzleyebilme ihtimalinize karşın detaya girmiyorum, ama filmden sonra ne demek istediğimin anlaşabileceğine dair şüphem yok. Bizzat ben kendim bile bu şekilde anlayabildim. :)

Robert Zemeckis ve Jane Austen, destekli saçmalama faliyetlerime destek olduğunuz için teşekkür ederim. :)

Yorumlar