Saçmasapan Bir Şiir / Ergin Günçe


          ''Kedi Pepik''.
          Evet, Kendisi bir çeşit bilgelik taşır
          ''Çuv Köpek'' ise öldü.
          Ömrümün yorgun kısımlarıdır
          Aklımla ben birbirimizi oynatıyoruz 

Tarlam yağmura esintiye deliliğe açıktır
Kaç gündür boş duran bir tabanca gibiyim

         İnsan şapkasız da delirebilir kumral ve sarışınsa

Aklımdan geçenler bugünlük bunlar
ve tabii birtakım hovardalıklar

         Vergi ödemeden yaşıyor olmalıyım

Yüzüm de bir kedidir boş zamanlarımda
Kalbimde kuş kadar bir köpek havlar
Kafkas Haritasından Çerkes köylere indik biz

         Atlarını vurdu ve gömdü, kente yerleşti
         Gümüş eğerlerini karartıp sakladı
         Ne diye homurdanır sanki Dedem
         İğdiş geyik gibidir Çerkes tabanca olmayınca
         Çaresi arada kovboy sinemaları
         Kamu düzeni ile aramda fark var

Şakayla öfkeyle geçti şu son beş on yılın delilikleri
Bir köpektir Çerkes aklı, ağzından bulutlar akar
Ben maymundan falan türemek istemedim
Kediden, köpekten ve attan gelirim
Evde herkesten daha iyi yazarım

         Arada bir pencereden bakarım ve daha eğlencelisi
         Yokuştan ilk çıkanı öldürmektir işim

Tuhaf bir adamım arada tabancam tutukluk yapar
        
         Aklımdan geçenler bugünlük bunlar
         Ben asılırken bile gülen adamım
         Sevr ve Lozan bana vız gelir

Çerkesler bile eskir zamanla Fakat
Şimdi anladım ki bende Ölüm kokan bir dalgınlık yaşar

         Kaç kere söyledim evdekilere
         ''N'olur bir kedi alalım, n'olur bir köpek alalım
         ''İnsan boş bir tabancadır ama bakarsın bir gün patlar!

Komşulardan çekinmesen hüngür müngür ağlarsın
O zaman da hergele gazeteler yazar

         Aklımdan geçenler bugünlük bunlar
         Oğlum Ergin sen galiba üzüntülü adamsın
         Tanrı bile baksana senle oyalanıyor

Çerkesce konuşmayı bilmezsin, Lazca bilmezsin
Unuttun bıçak atmayı ve saplamayı
Adam olsan bir köpek ve bir tay edinirdin
Ellerini yalar keçilerin sabah esintisinde

         Bana kalırsa kendinden boşan
         Bir celsede boşanırsın

Yeter artık bu kadar yabancılaşman!

Yorumlar