2015

Şimdisinde kitap satın alamadığım hiçbir yer yok, hatta tablet bilgisayarıma yüklü yüzlerce e-kitap var. Eskisi kadar çok şey merak etmiyor, bir an önce yenisini alabilmek için kiraladığım kitabı bitirme gayreti duymuyor, hatta elimin altında olduklarını bildiğim için birçoğunu okumayı erteliyorum. Aradığım her şeye akıllı telefonumdan, tabletimden, bilgisayarımdan kolaylıkla erişebildiğim için ansiklopedi karıştırarak bilgiye en hızlı ulaşabilen olmakla övünemiyorum. Ortalamadan fazla bilgi taşıyor olmam geniş kapatiseli bir flash bellek olmamdan ötesini ifade etmiyor. Merak ettiğim filmlerin fragmanlarını izlemek için heyecanla beklememe ve interneti sömürmemek için her gün bir tanesini izlememe gerek yok. Sinemaya gitmek yerine internet üstünden indirdiğim bir alay filmi evdeki televizyona aktarıp izleyebiliyorum. Bir film fragmanı gördüğümde heyecanlanmıyor, internetten istediğim zaman bulabileceğim için en sevdiğim tv programını kaçırmamaya gayret etmiyorum. En sevdiğim şarkılara ulaşamamam mümkün değil. Playlistler sayesinde sevdiklerimin arka arkaya çalacaklarını bildiğimden, sonrasında ne çalacağını merak etmiyorum. Her şeye kolaylıkla erişebildiğim için hiçbir şeye erişmek istemiyor, hiçbirinden keyif almıyorum. Çok değil, birkaç yıl önce günlerce evden çıkmadan vakit geçirebilen ben artık tek başıma iki saat geçirmeyi güçlükle başarıyorum. Bütün bunların heyecan verdiği ve anlam ifade ettiği döneme yetiştim. Aradaki farkı bilmiyor olsam şu anda daha az mutsuz bir insan mı olurdum bilmiyorum. Ama bu geçiş yerine bunun öncesinde yahut sonrasında kalmış olmayı tercih edeceğimden eminim. 

Okuyanlar bilirler; birkaç sene önceki ben bütün bunları edebi bir üslup ve mecazlı felsefi içeriklerle anlatmaya çalışırdı. Ona bile hacet kalmadı zira göstermeden anlatılan şeyler amacına eskisi gibi hizmet etmiyor. Bir çocuk olsa bu sene ilkokula gönderebileceğim şu blogum en azından tatminsiz, obez, birinci kata asansörle çıkan biri olmadan internet camiasının tozlu sayfalarına karışacak ve güzel anımsanacak diye avunuyorum.

Birilerine yakalanacak diye göstermekten korkarak yazdığım defterlerin heyecanı da işte bu çocuk yüzünden öldü.

Yorumlar